torstai 28. heinäkuuta 2016

Mun super-aamupuuro

Noh, ainakin mun mielestä mun aamupuuro on superia. :D

Aamiainenhan on tärkein ateria päivästä. Nuorempana en oikein osannut syödä aamiaista ja vähättelin sen merkitystä. Kuinka tyhmää näin kun ajattelee jälkikäteen... Energiatasoni aamuisin oli varmasti tosi heikolla kun ensimmäinen ateria oli vasta koululounas...



Nykyään on mahdotonta aloittaa päivää ilman aamiaista ja näin dieetillä oon aamuisin ollut todella nälkäinen. Harvemmin jaksaa edes ottaa mitään kuvia puurostaan kun se katoaa lautaselta salamana. Päätin kuitenkin nyt kirjottaa millä lähes mun jokainen dieetti-aamu on alkanut. :)

Mun aamuhan alkaa siis kaurapuurolla. Tai oikeastaan kaura-valkuaispuurolla. Kaurahiutaleita ja valkuaisia voi tietty säätää omaan ruokavalioon sopivaksi mutta tässä millä teen itse ja makrot perään.

60g (pika)kaurahiutaleita
2 valkuaista (n.70g) 
sopivasti kiehuvaa vettä
1-2 tl kookosöljyä
suolaa
ripaus kardemummaa

Kcal n. 297
Hiilihydratit n. 33 g
Proteiini  n.17 g
Rasva  n. 9 g

Yleensä sekoitan ensin hiutaleet ja valkuaiset ja lisään kiehuvan veden. Jos tuntuu että puuro jäi viileäksi veden jälkeen niin mikroon hetkeksi aikaa. Toki puuron voi tehä ihan perinteisesti kattilassakin mutta en jaksa sotkea montaa astiaa.

Päälle yleensä heitän vähän mitä mieli tekee. Dietillä mulla on ollut vähän marjoja (erityisesti mustikkaa). Offilla lähes aina rusinoita. Ja mantelit ja pähkinätkin sopii ja ne lisää aamuun kivasti hyviä rasvoja ja energiaa.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoi/kysy :)