maanantai 30. maaliskuuta 2015

Tapahtui Floridassa vuonna 2014

Moikka!

Täällä on vähän juttuja matkusteiluistani ja pitkän blogitauon aikana ehdin matkustelemaan jonkin verran. Nyt voisin vähän kertoa toisen Floridan matkan tunnelmia näin vuosi jälkikäteen (erityisesti kuvien muodossa). Että kaipaan sinne lämpöön palmujen alle!

Ensimmäisesta Floridan reissusta voit lukaista täältä.

Tälläkin kertaa vanhempien kanssa lähdettiin matkaan. Reissun aluksi koukattiin New Yorkin kautta, josta kokemukset olenkin jo kirjoittanut tänne. New Yorkista jatkettiin matkaa kohti eteläistä osavaltiota. Huvila oltiin vuokrattu samalta alueelta kuin viimeksi.

Näkymä huvilan laiturilta
Ensimmäisinä päivinä kävimme shoppailemassa ja kävimme konsertissakin (iskä halus katsomaan). Matkaan kuului lähinnä oleskelua, hyvää ruokaa, aurinkoa ja ostosten tekemistä. Floridassa on ympäriinsä halpoja outlet-myymälöitä josta tällöinkin tuli uusia vaatteita ja kenkiä hommattua.

Oli mulla ajatuksessa käydä testaamassa kuntosaliakin, mutta kamalan lähellä meidän huvilaa niitä ei ollut enkä saanut vuokra-autolla ajaa, joten jäi sitten treenit tekemättä. Ehkä ihan hyvää teki. Automatkoilla bongailin erilaisia kuntokeskuksia jotka mainostivat 24/7-salia niin halvalla että teki pahaa. Kuukausimaksu oli sen mitä itse käytän viikon käynteihin..

Tässä ihanuudet Guessiltä.
Matkasta mieleen jäi erityisesti kalastaminen, sillä ekalla reissulla se jäi. Samaan aikaan Floridassa lomaili tuttu pariskunta josta mies on erittäin innokas kalastaja. Hänen ja iskän kanssa minäkin menin ehdottomasti mukaan, koska kalastaminen on kivaa ja halusin nähdä luontoa.

Kalastusretkelle lähdettiin aamuvarhain, olisiko herätys ollut viiden tai kuuden aikaan, ei ollut vielä aurinko noussut. Pitkä matka merelle ei ollut, mutta kalassa oli tarkoitus viettää lähes koko päivä. Tapasimme kalaoppaamme satamassa ja lähdimme kokeilemaan kalaonnea.

Aurinko nousi hiljalleen, ihana aamu.
Aluksi kalastettiin pieniä kaloja

Ensin kalastimme katkarapujen avulla pientä kalaa. Ne oli tarkoitus paloitella ja pistää syötiksi että saamme vähän isompia kaloja. Isommat olivat aika kovia tappelemaan ja sai tehdä välillä töitä että saatiin veneeseen. Aivan toisenlaista kuin pienet hauet mitä lähinnä itse oon Suomessa saanut. Ja jos totta puhutaan niin ei ne nyt mitään valtavia kaloja edes ollut kuten tulevista kuvista näkee, voimaa kyllä löyty.
Kyltti kertoo manaateista. Olisi ollut kiva nähdä niitä.

Mun saaliini (tyylikästä, huomaa myös kynnet. Niistä puolet tais irrota tän reissun aikana ja yhden söi toi kala..) En muista tätäkään lajia nimeltä, mutta oli yleinen kala ja pilkut kyljessä ovat yksilölliset kuten sormenjäljet.
Vaikkei manaatteja näkynyt, niin onneksi nähtiin muutama delfiini.
Takaisin satamaan. Kuten näkyy päivä oli tosi aurinkoinen, vaikka rasvata yritti niin kyllä munkin iho punotti vaikken yleensä pala helposti.

Loppu matka sujuikin rauhallisissa merkeissä ja otin aurinkoa ja nautin uima-altaasta.

Käytiin katsomassa auringonlaskua rannalla.