maanantai 25. tammikuuta 2016

Interrail - viikonloppu Veronassa

Jatketaampas Interrailista kertomista taas.
---

Ennen Veronaa oltiin yötä Bolognassa ja seuraava yö Roomassa, jossa käytiin täyttämässä pikapassi hakemus.

Aamuna jona lähdettiin Roomasta oli mun syntymäpäivä; aamupäivä kului aika "tehokkaasti" siinä kun jonotettiin varaamaan Veronan junaan lippuja. Aika pitkä jono oli lipunmyyntiin (lähemmän kaksi tuntia) ja seuraavaksi odoteltiinkin junaa saman aikaa.

23-vuotis päivän kunniaks pari leivosta paikallisesta leipomosta.

Iltapäivästä kuitenkin päästiin sitten Veronaan. Käveltiin jonkin aikaa rautatieasemalta keskustaan. Veronssa oli meillä sohvasurffaus paikka, jonka Noora oli pongannu. Ostettiin pikku leipomosta vähän herkkua, synttärini kunniaksi. Verona oli kyllä söpö paikka ja pari tuntia sielä kierreltiin. Lopulta otettiin taksi yöpaikkamme osoitteeseen, sillä se oli muutaman kilometrin päässä keskustasta.

Vastassa oli iloinen ja mukava italialainen mies. Ammatiltaan parturi-kampaaja. Tarjosi valkoviiniä ja mentiin syömään. Sen jälkeen kiersimme hieman keskustaa ja hän esitteli nähtävyyksiä; Julian talo ja Romeon talo mm. Illan lopuksi kävimme drinkeillä terassilla.

Paikallista viiniä.

Seuraavan päivän viettäisimm Garda-järven rannalla ottaen aurinkoa ja uiden. Aamusta eräs kaveri varoitti meitä että tulemme niin varmasti palamaan ellemme oikein läträä aurinkorasvalla. Nooh, pistetään sitä sitten.

Hieno ilma ja suunnattiin tosiaan parinkymmenen minuutin ajomatkan päähän järven rantaan. Ilma oli hyvä ja köllöteltiin auringossa ja uitiin. Sitten vuokrattiin polkuvene missä oli liukumäki. Se oli ihan huippu ja vähän kauempana järvellä oli puhtaapaa ja raikkaampaa vettä. Oli kiva pulikoida.

Illalla kun palattiin niin kyllähän sitä hyvin olitiin poltettu ihoa.. Pakaraa, käsivarsia, selkää ja naamaa oli palanut ihan tehokkaasti... Hups.. En itsekkään ollut koskaan palanut niin pahasti kuin tuolloin..

Illalla käytiin vielä ravintolassa ja jäätelöllä. Aamulla olisi aikainen herätys sillä tarvi lähteä jälleen Roomaan, tällä kertaa (toivottavasti) hakemaan valmista passia. Vaikka meille neuvottiin bussi-aikataulut, todettiin että ei osata ja kävellään mielummin. Aika kiirettä sai pitää mutta ehdiitiin junaan juuri sopivasti.