torstai 4. kesäkuuta 2020

Miksi valitsin suomalaisen klinikan?


Uudelleen julkaisu. Alkuperäinen teksti julkaistu 28.10.2017 Poseland-blogissani

En perustellut kauneusleikkaus-tekstissäni niin perusteellisesti sitä, miksi halusin että operaatio tehdään Suomessa. Nyt ajattelin hieman avata syitä siihen ja vähän tän hetken fiiliksiä.





Mun leikkaus on ihan nurkan takana! En voi vieläkään uskoa asiaa todeksi. Ehkä uskon sitten kun makaan sairaalassa ja nään tulokset.


Syitä, miksi halusin mennä leikkaukseen täällä Suomessa, oli montakin.

Ensinnäkin matkan pituus. Monet joilta olen lukenut esimerkiksi Viron leikkauksista, ovat kertoneet että paluumatka laivalla Suomeen on ollut epämiellyttävä. Ja siihen mulle tulis päälle vielä kahden tunnin automatka Helsingistä kotiin. Nyt ajomatkaa on noin 80 minuuttia… Lisäksi, koskaan ei tiedä tarviiko päästä klinikalle näyttämään/korjaamaan tai muuta vastaavaa paikan päälle. Varaa siinä nyt sitten laivamatkat ja muut edes takaisin..

Kirurgi on tiiviimmin mukana. Mulla oli mahdollisuus tavata kirurgi henkilökohtaisesti jo reilusti ennen leikkausta. Kuulla hänen mielipiteitään rintojen koosta, muodosta ja muista seikoista. Tuli paljon henkilökohtaisempi fiilis kuin se, että jotain mittaa ja kuvaa lähetetään Tallinnaan ja näät kirurgin vasta leikkauspäivänä…



Koen että Suomessa tehtävä leikkaus olisi enemmän yksillöllisempi ja sitä kautta laadukkaampaa ja harkitumpaa jälkeä. Jotain kertoo myös se, että treenikielto-ajat olivat täysin eri mittaiset. Seuraavat perustelut liittyvät ehkä tarkemmin lähinnä klinikan valintaan, mutta kerrotaan nyt nekin samalla.

Mahdollisuus puudutukseen. Paikallispuudutuksella tehtävään toimenpiteeseen pääseminen vaikutti äärimmäisen paljon valintaani. Nukutus on ollut aina mulle jotenkin todella pelottavan ja ikävän kuuloinen asia. Olin muutamia kertoja lukenut, että puudutus on mahdollinen rintojen suurennuksessa, joten olin sen kannalla alusta asti.

Suositukset. Paljon vaikuttivat myös valitsemani klinikan suositukset. Esimerkiksi Kati Alander ja Anna Virmajoki suosittelevat klinikkaa. Lisäksi muualta netistä (esim täältä) lukenut paljon hyvää. Tähän mennessä omatkin kokemukset ovat erittäin hyvät, vaikka tärkein on vasta tulossa.

Entäs ne fiilikset nyt?

Vika olkapäätreeni hetkeen…



Tottakai mua jännittää, mutta toisaalta hyvällä tavalla. Uskon olevani erittäin hyvissä ja osaavissa käsissä, joten olen erittäin luottavainen koko toimenpiteen kulkuun. Se, että olen kuullut klinikasta ja kirugista pelkkää hyvää, rauhoittaa aika paljon. Onhan toimenpide kuitenkin melko normaali eikä mitenkään harvinainen. Eniten jännittää toipumisaika.

Olen kyllä innoissanikin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoi/kysy :)