maanantai 27. huhtikuuta 2020

Lomautettuna - omaa aikaa

Ihana ilma ja hyvin tarkenee <3 Ps. Housut saatu Freddy store


Oon ollu kohta kuukauden lomautettuna. Alkuunsa se oli kuin maailmanloppu, olin varma että työt on taputeltu ja mitä nyt tekisin.


Vakuuttelin itselleni, että kyllähän mulla olisi tekemistä. Kisojen suunnittelu, poset, treenit, pääsee rentoutumaan ja tekemään loppukokeen personal training-kurssia varten.

Noh, oikeastaan kaikkea tuota on nyt päässyt tekemään ja kotikoti puolessakin olin pääsiäisen. Kohta viikon olen suorittanut erilaisia tehtäviä kurssiani varten. Olen myös kävellyt uusia reittejä ja teitä, joita en ole koskaan kävellyt ja nauttinut kevätilmasta tunnin lenkkeinä (joita en ikinä tee). Kuitenkin yli kahdeksan vuotta täällä Forssassa asunut ja ei oo tullut kierrettyä tietyillä seuduilla oikeastaan ollenkaan.



Oon kuunnellut myös muutaman äänikirjan. Sellaistakaan en ole koskaan ennen pahemmin harrastanut, mutta sehän onkin ihan mukavaa puuhaa. Ehdottomasti kuuntelemisen arvoinen on ainakin Jojo Moyesin Kerro minulle jotain hyvää ja myös Aki Hintsan Voittamisen anatomia. Normaalina arkena tulee kuunneltua enemmänkin podcasteja.

Kehonhuoltoa, poseerausta ja sitten ihan perus kotiaskareita ja erilaista puuhailua on tullut tehtyä ihan eri tavalla. Esimerkiksi milloin muulloin muka olisin ehtinyt tai kiinnostunut vaihtamaan kasveille multaa tms. 

En muista olenko koskaan kolmevuotisen työsuhteeni aikana ollut kuukautta pois töistä. Muutaman viikon lomalla kyllä, mutta että ainkin 30 päivää putkeen. Tuntuu ikuisuudelta!  Valoa tunnelin päässä kuitenkin on! Keskiviikkona sain pomolta puhelun, jossa mut kutsuttiin ens kuun alusta normaalisti takas töihin. <3 Vitsit miten kivaa!


Ehkä tää olikin siunaus, ei kirous.

Nyt kun on tullut tehtyä kaikenlaista ihan hyödyllistäkin, niin ehkä uskallan todeta, että  tää olisin ihan positiivinen juttu. Vakuuttelin tosin sitä itselleni jo lomautuksen alussa, että ehkä tää onkin siunaus, eikä kirous. En vaan suostunut uskomaan itseäni ennen kuin koen sen.

Onko sut lomautettu? Miten oot saanut ajan kulumaan ja hyödynnettyä?



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentoi/kysy :)